środa, 6 lutego 2013

Karaiby 2013 - Na południe


19 stycznia 2013 - sobota

Tym razem budzi mnie dźwięk silnika. Jest szósta rano. Wpływały w kierunku Grenady. Przebieram się z piżamy i pomagam kapitanowi i dwóm oficerom przy odejściu.Wachta kambuzowa przygotowując śniadanie znajduje w lodówce ostatnie piwo. Natychmiast je otwieramy i wypijamy przed śniadaniem.
O ósmej zaczyna się moja wachta. Pogoda daje dziś odpocząć. Jest dość chłodno i pochmurno. Płyniemy na samym foku, bo przy tym kursie do wiatru grot trochę szaleje. Gdy lekko zmieniamy kurs stawiamy grota. Blokuje się na lazy jacku i trochę z nim walczymy. W końcu się udaje. Jedziemy dalej.






W pewnym momencie zaczyna mocniej wiać, a chwilę później padać. I jeszcze mocniej wiać. 









Wachta kambuzowa znowu coś znajduje - trzylitrowy karton wina. Maciek wypala "kurde, a ja z braku %% musiałem wczoraj czytać" ;)










Leniwy dzień sprzyja aktywnościom, na które normalnie nie ma miejsca - dziewczyny robią manicure/pedicure ;) 


Gdy wiatr znowu słabnie odpalamy silnik. W sumie jest już blisko wejścia do portu St. George. 




Przy pomocy lokalnego przedstawiciela portu parkujemy tyłem przy kei. Podłączamy wodę, prąd. Jest dobrze. WiFi jest tylko płatne :( ale odżałowuję te 8 dolarów.


Przez chwilę "nicnierobimy", podczas gdy Tyczu i Tomek nas odprawiają. Może czas na prysznic? Okazuje się, że sanitariaty są full wypas. Klimatyzacja, mahoń czy inne fajne drewno, dużo miejsca - kabina prysznicowa z deszczownicą, wielki blat z umywalką, kibelek... ech... chciałabym taką łazienkę w domu.



Ponieważ pokończyły się niektóre bardzo_ważne_produkty_spożywcze musimy się ponownie zaprowiantować. Bierzemy dinghy od Michała i płyniemy do sklepu. Zakupy zabierają nam chyba ze dwie godziny. Wyładowany tzema wózkami zakupów ponton wraca na jacht z Maćkiem i Tyczem. Ja i dziewczyny idziemy na piechotę. Gdy dochodzimy na keję przychodzi Krzysiek z jachtu Michała i ochrzania nas, że zabraliśmy ponton na dłużej niż się umawialiśmy. Nie lubię jak ktoś mnie ochrzania w kwestii, z którą mam niewiele wspólnego, więc ja ochrzaniam Krzyśka. Jest trochę nerwowo, ale nie dochodzi do rękoczynów ;)



Rozparcelowujemy towar na jachcie i idziemy na basen. Woda jest ciepła, nie do końca przejrzysta i lekko słona... zastanawiamy się, kto tam nasikał ;) Potem kolejny prysznic, chwila imprezowania na jachcie i decyzja, że idziemy do Michała z flaszką, załagodzić "pontonowe" nieporozumienie. Impreza rozkręca się na dobre i trwa do drugiej trzydzieści w nocy. Z Marcinem zażarcie rozprawiamy o motocyklach - jak się okazuje, w każdym towarzystwie jest jakiś fan dwóch kółek :) Udaje się też przechwycić kabelek jack-jack, którego wypożyczenie wynegocjowałam wcześniej, ale jakoś tak zapomniałam go wtedy zabrać. Wreszcie będzie można posłuchać jakiejś bardziej zróżnicowanej muzyki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz